Kadınlarda Kalp Krizi Riskini Diyet Azaltır
Diyet, kadınlarda kalp krizi riskini azaltıyor. ABD’de yapılan geniş çaplı bir araştırmada, diyetin kadınlarda kalp krizi ve felç riskini önemli ölçüde azalttığı belirlendi.
ANKARA – AraÅŸtırmacıların 25 yıl boyunca 88 bin saÄŸlıklı kadın üzerinde yaptıkları araÅŸtırmada, gıda seçimiyle kalp krizi ve inme arasındaki iliÅŸki incelendiÄŸinde, saÄŸlıkları en iyi durumda olanların, hekimlerin yüksek tansiyonun düşürülmesi için önerdiÄŸi yemek alışkanlıklarına uyanlar olduÄŸu görüldü.
Araştırmada, meyve, sebze, tahıl, az yağlı süt ve bakliyatla beslenen kadınların, alışılagelmiş Amerikan yemekleriyle beslenen kadınlara oranla kalp krizi riskinin yüzde 24, felç riskinin de yüzde 18 düşük olduğu ortaya çıktı.
Araştırmanın başladığı 1980’de 30’larının ortasında ve 50’lerinin sonlarında bulunan deneklerin katıldığı araştırmanın sonuçları, 50 yaşlarındaki 5 Amerikalı kadından 2’sinin kalp ve damar hastası olduğu ABD için anlamlı bir oran olarak yorumlandı